بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه مهمترین و رایج ترین مشکلات زندگی مشترک که ممکن است برای هر زوجی رخ بدهد را بررسی میکنیم.

مهمترین مشکلات زندگی مشترک

همه زوج ها در زندگی مشترک خود با مشکلات، جر و بحث و تنش هایی رو به رو میشوند و قطعا هیچ زوجی پیدا نمیکنید که هیچ مشکلی در زندگی نداشته باشند.

مشکلات زندگی مشترک بسیار زیاد و مختلف اند و در زوج های مختلف این مشکلات متفاوت هستند و به عوامل بسیار زیادی همچون رفتار زوج ها، شرایط زندگی آنها و... بستگی دارد.

مشکلات زوجین بعد از ازدواج

اما برخی از مشکلات زندگی مشترک هستند که در بین زوج های جوان رایج ترند زوج های جوان با ورود به زندگی مشترک تازه میفهمند چه مشکلاتی در پیش دارند و زندگی تنها رویایی که فکر میکردند نیست ما در این مقاله از سایت سوربان میخواهیم به مهمترین و رایج ترین مشکلات زندگی مشترک اشاره کنیم و در ضمن راهکار هایی برای حل این مشکلات ارائه دهیم، تا انتها همراه ما باشید.

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

برای داشتن یک زندگی شاد و سالم و به دور از تنش باید بتوانید این مشکلات را حل کنید چراکه اگر این مشکلات حل نشده باقی بمانند میتواند به دلیلی برای جدایی و طلاق تبدیل شود و البته اگر هر دو نفر نخواهند نمیتواند مشکلات زندگی مشترک را حل کنند.

رایج ترین و مهمترین مشکلات زندگی مشترک

در ادامه مهمترین و رایج ترین مشکلات زندگی مشترک که ممکن است برای هر زوجی رخ بدهد را بررسی میکنیم.

۱. مشکل و اختلافات مالی

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

یکی از مهمترین مشکلات زندگی مشترک مربوط به مسائل و اختلافات مالی است عوامل زیادی در به وجود آمدن این مشکلات مالی دخیل هستند از جمله : تفاوت در نحوه و مقدار خرج کردن، تفاوت در نحوه و مقدار پس انداز و دیدگاه های دو طرف در مورد آن، اختلاف درآمد و توقعات گوناگون و …

شما باید برای جلوگیری و حل این اختلافات در مورد این مسائل با یکدیگر به صحبت کردن پرداخته تا به توافق نهایی برسید و نیز در این مورد یکدیگر را درک کنید.

۲. عدم وجود راوبط عالی و صمیمیت

وجود صمیمیت و داشتن راوبط عالی در استحکام زندگی مشترک نقش زیادی دارد و اگر صمیمیت بین زوجین از بین برود باعث دلسردی زن و شوهر از یکدیگر میشود ، یکی از مشکلات رایجی که امروزه در زندگی مشترک زوجین به وفور دیده میشود همین کمرنگ شدن راوبط صمیمی و عشق و علاقه بین آنهاست.

شما باید برای حفظ صمیمیت بین خود و همسرتان نهایت تلاش خود را به کار بگیرید.

۳. عدم وجود کمک و همدلی در کارها بین زوجین

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

مسلما اگر تمام بار زندگی بر دوش یکی از زوجین باشد او به زودی خسته میشود این مسئله قطعا ناعادلانه است خیلی از آقایان معتقدند تمام مسائل و کارهای درون خانه بر عهده همسرشان است و چون آنها بیرون از منزل کار میکنند دیگر نیازی به کمک به همسر در کارهای خانه ندارند.

اما حقیقت این است که خانه داری و مسئولیت های موجود در خانه نیز به همان مقدار سخت و دشوار است و نیاز به کمک و همدلی زوجین دارد قطعا اگر در کارهای خانه همراه و همدل همسرتان باشید حتی اگر کمک آنچنانی به او نکنید به او خواهید فهماند چقدر برایتان ارزشمند است.

۴. مشکل در بچه دار شدن

مشکل در بچه دار شدن و باروری یکی از مشکلات رایج زندگی مشترک است که بسیاری از زوجین با آن دست و پنجه نرم میکنند، مسائل بهداشتی، ژنتیک، عدم اطلاعات کافی و... منجر به بروز این مشکلات میشود این مشکلات ممکن است تنش های زیادی بین زوجین ایجاد کند.

بهتر است با بالابردن اطلاعات در این زمینه از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

۵. عدم توانایی در برقراری یک رابطه قوی و موثر با یکدیگر

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

خیلی از زوجین در برقراری یک ارتباط موثر و قوی با همدگیر ناتوان اند و این باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در زندگی آنها میشود چراکه طرفین پس از مدتی از رابطه سرد و بی روح شاکی میشوند.

۶. تفاوت های زیاد در باورهت و اعتقادات مذهبی

درست است که دو نفر ممکن است در مسائل زیادی اختلاف نظر و عقیده داشته باشند اما یکی از مواردی که ممکن است منجر به مشکلات زندگی مشترک شود وجود اختلاف و تفاوت های زیاد در باورها و اعتقادات مذهبی است. تفاوت های زیاد در ارزش ها منجر به شکاف عاطفی در زندگی مشترک میشود.

۷. خیانت

بدترین مشکلی که ممکن است در زندگی مشترک دو نفر رخ بدهد خیانت است، یادتان باشد خیانت تنها برقراری رابطه عاطفی جسمی با جنس مخالف نیست بلکه هر گونه رابطه خارج از چارچوب خیانت محسوب میشود حتی روابط مجازی نیز خیانت عاطفی محسوب میشوند.

۸. عدم وجود اعتماد

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

یکی دیگر از مشکلات رایج زندگی مشترک عدم وجود اعتماد کافی بین زوجین است این مسئله باعث به وجود آمدن تنش ها و استرس های زیادی میشود. زن و شوهر باید با اعتماد و باور قلبی فراوان با یکدگیر ازدواج کنند البته طرف مقابل نیز نباید از اعتماد همسرش سواستفاوه کند، یادتان باشد هیچ لذت زودگذری ارزش به هم ریختن زندگی شما را ندارد.

۹. وجود اختلاف با خانواده همسر

برخی از زوجین احترامی برای خانواده همسر خود قائل نیستند و حتی ممکن است به آنها توهین کنند، خانواده هر شخصی جزئی از شخصیت اوست طبیعتا بی احترامی به پدر و مادرش را تحمل نمیکند.

از طرفی ممکن است دخالت های بیجای خانواده ها در زندگی زوج باعث بیشتر شدن این اختلافات شود در این مورد بهتر است زوجین هر مشکلی را با خانواده خود مطرح نکنند و اول سهی در حل آن بین خود و همسرشان باشند.

راهکار های حل مشکلات زندگی مشترک

حتی ازدواج های شاد که با شور و شوق آغاز میشوند نیز ممکن است دچار مشکلات زندگی مشترک شوند و دلیل آن این است علت آن این است که برای بهبود روابط و حفط زندگی شاد تلاشی نمیکنند و یا در رویایی با مشکلات زندگی واکنش درستی نشان نمیدهند.

از شما نیز با مشکلات زندگی مشترک روبرو هستید و نمیدانید برای حل این مشکلات چه اقداماتی انجام دهید در ادامه راهکار هایی برای بازسازی ازدواج و بهبود روابط زناشویی ارائه میکنیم که میتوانید برای حل مشکلات زندگی مشترک و بهبود شرایط زندگی از این راهکار ها کمک بگیرید.

9 تا از مهمترین مشکلات زندگی مشترک + راهکارهای حل

۱. سعی کنید ابراز عشق و علاقه به همسر خود را همیشه تازه و پرقدرت نگهدارید.

۲. اطراف خود را با افرادی پر کنید که مثبت اندیش هستند و باعث ایجاد امید، آرامش و حس خوب در شما می شوند.

۳. ویژگی های مثبت همسر خود را فراموش نکنید و سعی کنید به خاطر این ویژگی ها از او قدردانی کنید.

۴. سعی کنید همیشه و در هر شرایطی برای همسر خود احترام قائل شوید.

۵. برای حل مشکلات و اختلافات بین خود و همسرتان با یکدیگر مشورت کنید و با هم تصمیم بگیرید.

۶. شادی و خوشحالی همسرتان برایتان در اولویت باشد.

۷. بین همسر، فرزندان، کار، مسائل خانه و... تعادل برقرار کنید و همه انرژی و وقت خود را برای یک مورد نگذارید.

۸. در مورد ناراحتی ها، نارضایتی ها و. مشکلات با یکدگیر صحبت کنید.

۹. رفتار های غلط و الگوهای نامناسب خود را اصلاح کنید.

۱۰. در مورد مسائل مالی و مدیرت آن صحبت کنید و به توافق نهایی برسید.

۱۱. بیش از حد کنار همسرتان نباشید که احساس خفگی کند از آنطرف نیز بیش از حد از او دوری نکنید تا اینکار را بی توجهی و بی علاقگی برداشت کند.

۱۲. بخشندگی را تمرین کنید و کینه به دل نگیرید اگر امکان بخشش در برخی مسائل هست حتما همسرتان را ببخشید و به او فرصت جبران بدهید.

۱۳. سعی نکنید همسرتان را کنترل کنید.

۱۴. شریک زندگی خود را همینطور که هست دوست بدارید و به دنبال تغییر دادن شخصیت او نباشید که نتیجه عکس دارد.

۱۵. اگر نمی توانید مشکلات زندگی مشترک خود را به تنهایی حل کنید. از مشاوره یا روانشناس خوب کمک  بگیرید.

کلام آخر

مشکلات زندگی مشترک بسیار زیاد و در هر زوج متفاوت است اما خوشبختانه میتوان روی این مشکلات کار کرد و برای بهبود شرایط و روابط خود تلاش کرد.

در این مقاله ما مهمترین و رایح ترین مشکلات زندگی مشترک را بیان کردیم و در ادامه راهکارهایی برای مقابله با مشکلات زندگی مشترک و حل آنها ارائه نمودیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز