بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر در دوران آشنایی پیش از ازدواج به سر میبرید لازم است اشتباهات رایج و مهم دوران آشنایی را بدانید و از آنها اجتناب کنید.

مهمترین اشتباهات دوران آشنایی پیش از ازدواج را بدانید

دوران آشنایی قبل از ازدواج دوران بسیار مهم و حساسی است پس مهم است که اشتباهات دوران آشنایی را بدانید تا اگر در حال سپری کردن این دوران حساس هستید از این اشتباهات دوری کنید.

با ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان همراه شوید تا اشتباهات رایج و خطرناک دوران آشنایی را به شما عزیزان معرفی کنیم اگر در دوران آشنایی با شخصی به سر میبرید باید از این اشتباهات دوری کنید.

10 اشتباه مخرب دوران آشنایی قبل از ازدواج + راه پیشگیری و حل این اشتباهات

دوران آشنایی چیست؟

دوران آشنایی پیش از ازدواج را میتوان دوره ای نام برد که دو فرد نا آشنا به قصد شناخت و آگاهی با یکدیگر ملاقات میکنند تا به طرز فکر و نظرات و دیدگاه های همدیگر در مسائل گوناگون پی ببرند.

در این دوران دختر و پسر سعی میکنند تا با دیدار های متعدد به ارزیابی شرایط همدیگر بپردازند تا بدین تریتیب به شناخت کاملی از هم دست پیدا کنند، این شناخت شامل ابعاد و مسائل مختلفی است از جمله : ویژگی‌های درون­‌فردی مانند ویژگی‌­های شخصیتی و اخلاقی‌، فعالیت‌های مورد علاقه، عقاید و باورها، اهداف و آینده مورد نظر هر یک و...

ویژگی های دوران آشنایی چیست؟

دوران آشنایی همانگونه که از نامش پیداست با هدف آشنا شدن دو طرف با یکدیگر آغاز میشود بنابراین دختر و پسر با هدف و قصد معینی وارد این ارتباط میشوند.

دوران آشنایی برخلاف دوران عقد و ازدواج هیچ گونه تعهدی برای هیچ یک از طرفین در پی نخواهد داشت بنابراین باید بدانید که در این دوران طرف مقابل شما هیچ مسئولیتی در قبال شما و نیاز های شما نخواهد داشت.

همچنین رعایت یکسری حد و مرز در این دوران نیز ضروری و واجب است البته ممکن است با گذشت زمان کمرنگ شدن مرز ها را حس کنید اما در نظر بگیرید که نباید به شکل کامل آن حد و مرزها را نادیده گرفت.

رایج ترین اشتباهات دوران آشنایی پیش از ازدواج

10 اشتباه مخرب دوران آشنایی قبل از ازدواج + راه پیشگیری و حل این اشتباهات

۱. اختصاص ندادن زمان کافی به این دوران

قطعا همه ما زمانی که با یک فرد جدید آشنا میشویم معمولا سعی میکنیم تا حدی خودمان را بهتر نشان دهیم ، همه افراد در اوایل آشنایی سعی میکنند کامل و از جهت بی عیب و نقص ظاهرشوند بنابراین از خود واقعیشان فاصله گرفته و ایفاگر نقشی هستند که مورد تایید طرف مقابل باشد.

اما واقعیت ماجرا این است که همه انسان ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند و هیچ کس قادر نخواهد بود تا انتهای مسیر زندگی نقش بازی کند و شخصیت واقعی خود را پنهان کند.

یکی از اشتباهات دوران آشنایی اختصاص ندادن وقت کافی به این دوران برای شناخت کامل طرف مقابل است، دوران آشنایی نباید کوتاه باشد تا بتوانید در این زمان شخصیت واقعی طرف مقابل را بشناسید.

۲. اعتماد بیش از حد و زود هنگام

درست است که گفتیم بهتر است در دوران آشنایی خود واقعیتان باشید و در مورد عقاید، نظرات، ویژگی­‌ های اخلاقی، شخصیت، نگرش‌­ها، نقاط ضعف و قوت خود روراست باشید اما این بدان معنا نیست که تمامی اطلاعات و حتی تمام احساسات شخصی خود را یکباره برای طرف مقابل فاش کنید.

بلکه منظور این است که شما باید سعی کنید گام به گام و آهسته حرکت کنید ابتدا فرد مقابل را کاملا ارزیابی کنید و پس از اینکه مرحله به مرحله برای شناخت او پیش رفتید میزان اعتمادتان را نیز افزایش دهید. ایجاد اعتماد کامل نیاز به گذشت زمان و شناخت طولانی‌ مدت طرفین دارد.

۳. صحبت نکردن در مورد برخی مسائل مهم

از دیگر اشتباهات رایج دوران آشنایی پیش از ازدواج صحبت نکردن و اظهار نظر نکردن راجع به برخی مسائل و موضوعات مهم است.

از جمله مسائل مهمی که باید در دوران آشنایی پیش از ازدواج مطرح شود و طرفین نظر و دیدگاه یکدیگر را بدانند میتوان به داشتن یا نداشتن فرزند، تعداد فرزندان، زمان ورود کودک به زندگی دونفره زوجین، اهداف شغلی و مالی هر یک از طرفین، دیدگاه فرد راجع به اشتغال همسر، چارچوب‌ها و عقاید دینی هریک از افراد و … اشاره کرد.

10 اشتباه مخرب دوران آشنایی قبل از ازدواج + راه پیشگیری و حل این اشتباهات

۴. چشم پوشی از اختلافات عمده و اختلاف نظر های زیاد

برای هر دو نفری که در رابطه هستند و در دوران آشنایی به سر میبرند داشتن اختلاف نظر امری عادی و طبیعی است اما هنگامی که این اختلافات شدت پیدا می‌کنند و یا در موارد زیادی وجود دارند، باید مورد توجه قرار گیرند.

گاها ممکن است افراد با تصور اینکه این اختلافات کاهش می یابد و جای خود را به تفاهم میدهند وارد زندگی مشترک میشوند اما پس از مدتی متوجه میشوند نه تنها این اختلافات حل نشد بلکه بیشتر و بیشتر هم شد و موجب آشفتگی و تنش های بیشتری شده است.

۵. نادیده گرفتن ارزش ها و باورها

قطعا همه انسان ها در زندگیشان ارزش ها و باور هایی دارند افراد ممکن است با کسی وارد رابطه شوند که ارزشها و باور هایی کاملا مخالف او داشته باشد و سعی کنند ارزشها ی خود را نشان ندهند یا نادیده بگیرند و فرد مقابل را اولویت قرار دهند.

این کار یکی از اشتباهات عمده دوران آشنایی است چراکه این اقدام در مدت طولانی باعث عدم رضایت و ایجاد خشم و نفرت در فرد مقابل می‌شود. ما نیاز داریم تا ارزش‌ها و باورهای خود را با فرد مقابل‌مان به اشتراک بگذاریم و این زمانی دست‌یافتنی می‌شود که افراد به ارزش و باورهای یکدیگر احترام بگذارند.

10 اشتباه مخرب دوران آشنایی قبل از ازدواج + راه پیشگیری و حل این اشتباهات

۶. نادیده گرفتن فعالیت های مورد علاقه

همه افراد علایق گوناگونی دارند چه در زمینه کار و فعالیت و چه در زمینه تفریح و استراحت ، یکی دیگر از اشتباهات دوران آشنایی نادیده گرفتن این علایق است که گاهی همین نادیده گرفتن ها در طولانی مدت باعث تعارضات و تنش های بین فردی میشود.

۷. باور به تغییر دادن یا تغییر کردن طرف مقابل بعد از ازدواج

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از افراد معتقد اند “پس از ازدواج تغییرش می‌دهم” و یا “تغییر می‌کند”. اما واقعیت ماجرا این است که تغییر شخصیت افراد بعد از دهه دوم عمر به سختی و آن هم در صورت تمایل فرد، صوررت خواهد گرفت و همچنین نیازمند تلاش و خواستن خود فرد می‌باشد. نه اینکه با خواست و تمایل فرد دیگری این اتفاق رخ دهد.

۸. کنترل نکردن رابطه فیزیکی و احساسی

از دیگر اشتباهات مهم دوران آشنایی کنترل نکردن رابطه فیزیکی و احساسی است همانطور که میدانید نیاز به رابطه احساسی یکی از نیاز هایی است که در وجود همه انسان ها قرار دارد اما زمانیکه که این نیاز محور ارتباط شما قرار گیرد ممکن است برای به نتیجه رساندن این نیاز و رابطه، با سرعت بیشتری پیش بروید.

در نتیجه، ممکن است بسیاری از جزئیات مهم ارتباط بین فردی و ویژگی­‌های شخصیتی که در آینده ارتباط موثرند، فراموش شوند. اگر این نیاز در دوران آشنایی کنترل نشود، ممکن است موجب ازدواجی ناموفق گردد.

10 اشتباه مخرب دوران آشنایی قبل از ازدواج + راه پیشگیری و حل این اشتباهات

۹. مقایسه با ارتباطات گذشته

هر کسی در زندگی خود ممکن است قبل از ارتباط فعلی خود ارتباطات شکست خورده ای در گذشته داشته باشد این موضوع به خودی خود مشکل ساز نیست اما جایی مشکل ساز خواهد شد که فرد به مقایسه معشوق فعلی خود با موارد قبلی کند.

۱۰. نادیده گرفتن تردید های زیاد

بعضی افراد بعد از وارد شدن به رابطه‌ و شروع دوران آشنایی، احساس شک و تردید زیادی برای ادامه رابطه پیدا می‌کنند. گاهی حتی در هدف اصلی این دوران که ازدواج است تردید می‌کنند که نادیده گرفتن آن، نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه زمینه ساز مشکلات بعدی نیز می‌شود.

بهترین راهکار این است که دلایل و منابع شک و تردید به صورت کامل بررسی شده و سپس زمان بیشتری نیز برای شناخت فرد مقابل در نظر بگیرند و پس از آن تصمیم­‌گیری نمایند.

کلام آخر

دوران آشنایی اهمیت فراوانی دارد چراکه زمینه ساز مهمترین تصمیم زندگی هرشخص یعنی ازدواج است اگر دوران آشنایی به شکل درست و بدون مرتکب شدن اشتباهات دوران آشنایی که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره کردیم پیش برود فرد می­تواند شناخت و  ارزیابی کافی و کاملی از طرف مقابل خود، شرایط او و در نتیجه تصمیم‌گیری مناسب‌تری داشته باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز