بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای انتخاب بهترین مدل تور عروس باید به نکات و اصولی که شاید به نظرتان مسخره بیاید نیز دقت کنید.

اصول مهم در انتخاب مدل تور عروس

یکی از اجزای مهم استایل عروس که نقش به سزایی در زیبایی عروس دارد تور اوست انتخاب تور عروس را دست کم نگیرید و اینکار را سرسری انجام ندهید چراکه اگر بر اساس نکات کلیدی انتخاب تور عروس اینکار را انجام ندهید و توری نامناسب برای خود انتخاب کنید بعد از عروسی و با دیدن فیلم و عکس های عروسی خود پشیمان خواهید شد.

همانطور که میدانید اولین و آخرین باری که تور بر سر خود میگذارید در مراسم عروسی است و حتی در مراسم نامزدی یا عقد گذاشتن تور عروس مرسوم نیست از این رو باید در انتخاب تور عروس به کوچکترین موردی که شاید به نظرتان بی اهمیت بیاید نیز دقت کنید و هنگام انتخاب تور عروس چند نکته اساسی را مد نظر قرار دهید.

ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان قصد داریم مهمترین نکات انتخاب تور عروس را برایتان شرح دهیم در صورتی که مراسم عروسیتان نزدیک است و باید برای انتخاب تور عروس اقدام کنید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

9 ترفند برتر برای انتخاب بهترین تور عروس رویایی و خاص

در انتخاب تور عروس به چه مواردی باید دقت کرد؟

۱. قد تور

اولین و مهمترین نکته در انتخاب تور عروس قد تور است تور عروس در اندازه های گوناگون وجود دارد در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم :

  • تور عروس خیلی کوتاه : این مدل تور عروس روی صورت قرار میگیرد و پیشنانی، چشم و بالای گونه را پوشش میدهد و با بافت درشت تولید میشوند البته لازم به ذکر است که این مدل بسیار قدیمی است و امروزه کمتر کسی از این مدل تور عروس استفاده میکند.
  • تور عروس تا شانه : بلندی این مدل تور معمولا تا ۵۰ سانتی متر میرسد و با لباس‌ هایی که تا کمر، سینه یا باسن آن کار شده و مدل‌دار است، ست می‌شوند.

افرادی که بالاتنه کوتاه دارند این مدل تور برای آنان بسیار مناسب است و اغلب با لباس عروس کوتاه ست میشود بهتر است بدانید این مدل تور خیلی مجلسی نیست و میتوان گفت تقریبا غیر رسمی است.

  • تور عروس تا آرنج : قد این مدل تور معمولا تا ۶۵ سانتی‌ متر میرسد و با لباس عروس های پرنسسی، سیندرلایی و در کل لباس عروس پف دار بسیار زیبا خواهد شد.
  • تور عروس تا سر انگشتان دست : تور سرانگشتی از پرطرفدار ترین مدل تور عروس است این مدل تقریبا با تمام مدل های لباس عروس و هر مدل اندامی ست میشود و زیبا خواهد شد قد این مدل معمولا ۹۰ سانتی متر است.
  • تور عروس تا زانو : این مدل تور همانگونه که از نامش پیداست تا زانو میرسد و قدی حدود ۱۱۵ سانتی متر دارد و ظاهری دراماتیک و ظریف به عروس میدهد.
  • تور عروس بلند : نو عروس‌ هایی که دوست دارند  در رقص و راه رفتن در مراسم عروسیشان راحت‌تر و آزادتر باشند، تور بلند برایشان بهترین انتخاب خواهد بود. این تورها هم اندازه قد عروس دوخته شده و دنباله ندارند.
  • تور عروس دنباله دار : این مدل تور بلندترین و مجلسی‌ترین مدل تور عروس است که قد آن به بیش از 4 متر می‌رسد. اگر لباس عروستان کار شده است، بهتر است از تور دنباله‌دار ساده استفاده کنید. اما اگر لباستان ساده است، می‌توانید تورهایی که پایین آن‌ها گل‌کاری یا نگین‌کاری شده است را انتخاب کنید.

9 ترفند برتر برای انتخاب بهترین تور عروس رویایی و خاص

۲. دقت به رنگ تور

تور های عروس امروزه در رنگ های متنوع دوخته و عرضه میشوند برای انتخاب بهترین رنگ تور عروس شما باید با توجه به رنگ لباس عروستان تصمیم بگیرید اگر لباستان سفید است رنگ تور شما بهتر است سفید، کرم، طوسی و… باشد. البته می‌توانید تورهایی را انتخاب کنید که در پایین آن گلکاری باشد. گل این تورها به رنگ‌های مختلفی همچون قرمز، صورتی، بنفش و… است. تورهای گل‌دار جذابیت و زیبایی استایل عروسی شما را چندین برابر افزایش می‌دهد.

همچنین اگر لباس عروس رنگی انتخاب کردید، بهتر است تور عروسی را سفید یا کرم انتخاب کنید.

۳. توجه به مدل مو

مدل شینیون موی شما نیز در انتخاب تور عروس نقش اساسی دارد پس باید قبل از انتخاب مدل تور عروس با میکاپ آرتیست خود در مورد مدل مو صحبت کنید. به‌عنوان نمونه کلاه ژولیت و تور منتیلا با حاشیه بالای سر برای موهای باز و آبشاری زیبا است در حالیکه تورهای بردکیج برای انواع مدل مو مناسب است. در صورتی که تورهای منتیلا با حاشیه در لبه پایینی را انتخاب کرده‌اید، بهترین مدل مو، مدل باز یا شنیون شده است.

9 ترفند برتر برای انتخاب بهترین تور عروس رویایی و خاص

۴. توجه به فرم صورت

توجه به فرم صورت در انتخاب مدل تور عروس نیز یکی از فاکتور های مهم در انتخاب تور عروس است.

  • صورت مربعی : اگر صورتتان مربعی است تور عروسی گرد یا تور عروس آبشاری با قد حداقل تا شانه برای شما بهترین گزینه خواهد بود.
  • صورت بیضی شکل : خوشبختانه اکثر مدل های تور عروس برای صورت بیضی شکل مناسب است.
  • صورت گرد : برای صورت های گرد بهترین مدل تور عروس ، تور عروس با قد حداقل تا شانه است اگر صورت گردی دارید اصلا تور کوتاه را انتخاب نکنید. همچنین توری که دو طرف صورت را بپوشاند، برای شما مناسب نیست. بهتر است توری را انتخاب کنید که سرتان را حجم دهد تا صورت‌تان کشیده‌تر نشان دهد.
  • صورت مستطیلی : اگر صورتتان مستطیل شکل است بهتر است توری را انتخاب کنید که دو طرف صورت را بپوشاند به‌طوری که بالای سر حجمی اضافه نکند. توری که بالای سرتان را حجیم کند باعث می‌شود صورت‌‌تان کشیده‌تر به‌نظر بیاید. بهترین انتخاب تور برای عروسی که صورت مستطیلی دارد، تورهای پف‌دار است.
  • صورت مثلثی : توری که خط فک شما را پهن تر نشان دهد بهترین انتخاب برای شما با صورت سه گوش یا مثلثی است.

۵. توجه به فرم اندام

9 ترفند برتر برای انتخاب بهترین تور عروس رویایی و خاص

از دیگر نکات حائز اهمیت در انتخاب تور عروس توجه به فرم اندام است.

  • افراد چاق: اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، بهترین انتخاب برای شما تور ساده، کم چین و بلند است چرا که این تورها بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند. قد تور نیز تا سر انگشتان باشد، بالاتنه شما را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهد.
  • اندام گلابی: قد تور مناسب برای اندام گلابی، تا شانه، آرنج یا کمر است؛ چون‌که این تورها حواس را به نواحی کوچکتر جلب می‌کنند.
  • اندام لاغر: بهترین تور برای این افراد، تورهای کوتاه و پرچین است. این مدل‌ تورها اندام عروس را چاق‌تر نشان می‌دهند.

۶. توجه به محل برگزاری عروسی

شاید به نظرتان کم اهمیت بیاید اما محل برگزاری عروسی نیز در انتخاب مدل تور عروس نقش اساسی دارد اگر عروسی در باغ عروسی ، ساحل یا در کل مکان های سقف باز برگزار میشود بهترین انتخاب، تور کوتاه با قدی نهایتا تا پشت زانو است. در این مکان‌ها علاوه بر تغییرات آب و هوایی که ممکن است در شب عروسی اتفاق بیفتد، کشیده شدن تور روی زمین سبب کثیف و خاکی شدن پایین تور می‌شود. در نتیجه از جذابیت و زیبایی استایل‌تان کاسته می‌شود.

اما اگر عروسی شما در تالار عروسی و محل سرپوشیده برگزار میشود تورهای بلند و دنباله‌دار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود چرا که در این مکانها مشکل خاک و باد شدید و کثیف شدن پایین تور وجود ندارد. لازم به ذکر است که تور بلند عروس باید با دیزاین تالار همخوانی داشته باشد.

9 ترفند برتر برای انتخاب بهترین تور عروس رویایی و خاص

کلام آخر

انتخاب تور عروس مناسب و ایده آل که استایل شما را به عنوان عروس زیباتر کند و در شب عروسیتان بدرخشید باید با توجه به نکات گفته شده در این مطلب انجام شود ما در این مقاله سعی داشتیم مهمترین نکات انتخاب تور عروس را برایتان بازگو کنیم شما باید قبل از اقدام به انتخاب و خرید تور عروس نکات گفته شده را مد نظر قرار دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز