بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
تاج عروس یکی از مهمترین آیتم هایی است که تاثیر فراوانی در جذابیت هرچه بیشتر استایل عروس دارد برای انتخاب بهتر مدل تاج عروس باید با انواع مدل های جذاب تاج عروس و نکات کلیدی در انتخاب تاج عروس آشنا شوید.

معرفی ۱۰ مدل جذاب و پرطرفدار تاج عروس

تاج عروس یکی از مهمترین آیتم ها در جذابیت استایل عروس و نقشی اساسی در زیبایی عروس دارد قطعا هر دختری دوست دارد در لباس عروس و در مراسم عروسی اش بهترین و بی نقص باشد پس باید تمام آیتم های استایلش را درست و اصولی انتخاب کند.

امروزه تاج عروس در مدل های متنوع و زیادی در بازار وجود دارد که شاید این تنوع باعث شود انتخاب برای شما سخت شود و نتوانید از بین چندیدن مدل متنوع بهترین را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین و جذابترین مدل تاج عروس حتما لازم است مدل های جذاب و متنوع تاج عروس را بشناسید و بدانید چه مدل تاجی به فرم صورت شما بیشتر می‌آید پس با ما در ادامه این مطلب از سوربان همراه شوید تا مدل های جذاب و پرطرفدار تاج عروس را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم با توجه به فرم صورتتان چه مدل تاجی برازنده شماست و جذابیت استایل شما را تکمیل میکند.

انواع تاج عروس را میشناسید؟ بررسی 10 مدل جذاب و پرطرفدار + راهنمای انتخاب بر اساس فرم صورت

معرفی انواع تاج عروس پرطرفدار و جذاب

تاج عروس یکی از جذابترین اکسسوری های استایل عروس است که خوشبختانه امروزه با توجه به مدل های متنوع و فراوانی که وجود دارد تقریبا تمام سلیقه ها را پوشش میدهد و هر کسی با هر سلیقه ای میتواند با جستوجو در بین تاج های موجود تاج مورد علاقه و سلیقه خود را انتخاب کند.

در ادامه به معرفی پرطرفدارترین مدل های تاج عروس میپردازیم با ما همراه شوید.

۱. تاج عروس گرد یا ملکه ای

شکل ظاهری این تاج گرد است و پهنای آن از باریک تا پهن متفاوت است. طرح تاج معمولا به صورت گل و برگ های در هم آمیخته است. این مدل تاج برای مراسم عقد و عروسی استفاده می شود و برای مدل موهای بسته کاربرد دارد.

برای تزئین بیشتر تاج از مروارید و کریستال هم استفاده می شود که در این صورت می توان تاج را با جواهرات عروس یا لباس ست کرد. معمولا در تاج های سلطنتی از سنگ های گران قیمت و یا الماس برای تزئین تاج استفاده می شود. و جنس فلز آن طلا یه نقره است.

انواع تاج عروس را میشناسید؟ بررسی 10 مدل جذاب و پرطرفدار + راهنمای انتخاب بر اساس فرم صورت

۲. تاج نیمه

این مدل تاج به شکل نیم دایره و در طرح های فراوانی موجود است این مدل تاج با همه انواع شینیون مو قابل استفاده است و این خود یک امتیاز نسبت به مدل تاج گرد است طرح این مدل تاج در هم آمیخته و به شکل گل و برگ همراه با نگین های بسیار است. استفاده از مروارید و کریستال در تزئین تاج نیز مرسوم است که معمولا در این مواقع تاج را با جواهرات یا لباس ست می کنند.

تاج نیمه با توجه به اندازه ارتفاع آن به دو دسته تقسیم میشود :

۳. تاج فرحی : که ارتفاع آن ۴ تا ۱۲ سانتی متر است و معمولا در کشور های آسیایی از این مدل تاج استفاده میشود.

۴. تاج پرنسسی : ارتفاع این تاج معمولا کمتر از ۴ سانتی متر است این مدل تاج معمولا یا به رنگ نقره ای است یا طلایی و با توجه به رنگ لباس و سرویس جواهرات یکی را انتخاب میکنند.

۵. تاج پیشانی

این تاج همانگونه که از نامش پیداست روی پیشانی قرار میگیرد و در انواع مختلف ریسه ای ، فلزی و ژله ای وجود دارد این مدل تاج معمولا با لباس اسپرت استفاده شده و برای نامزدی و جشن تولد مناسب تر است.

انواع تاج عروس را میشناسید؟ بررسی 10 مدل جذاب و پرطرفدار + راهنمای انتخاب بر اساس فرم صورت

۶. مدل تاج ریسه ای

تاج ریسه ای یک مدل تاج عروس ظریف است که در طرح های متنوع در بازار موجود هستند قیمت مناسبی دارد و معمولا در جشن های کوچک مانند تولد، نامزدی، مهمانی ها و… استفاده میشود. این مدل تاج عروس دخترانه است و دختر خانم ها می توانند در هر مراسمی از آن استفاده کنند.

۷. مدل تاج گل طبیعی

یکی از مدل های پرطرفدار تاج عروس است و به علت زیبایی خاصی که گل های طبیعی به این تاج میدهد بسیار شیک و همه پسند است در دو طرح ایستاده و ریسه ای وجود دارد طرح ایستاده همان تاج نیمه ای است که در آن به جای نگین کاری از گل طبیعی استفاده شده است مدل ریسه ای نیز به صورت ریسه ای و از سیم و گل طبیعی ساخته میشود.

یکی از عیوبی که دارد این است که به علت حرارت سر ممکن است گل های طبیعی آن زود پژمرده شده و شادابی خود را از دست دهند.

۸. مدل تاج رومی

پادشاهان روم باستان از شاخه و برگ درخت زیتون به عنوان تاج استفاده می کردند زیرا بر این باور بودند که درخت زیتون نماد صلح و دوستی است. امروزه الهام گرفته از تاج برگ زیتون دو نوع تاج رومی با فلز می سازند نوع اول طرحی قرینه از گل و برگ است که هر گی در یک طرف سر قرار می گیرد. و طرح دوم آن به صورت تاج نیمه یا گرد است که از برگ و ساقه ساخته می شود.

انواع تاج عروس را میشناسید؟ بررسی 10 مدل جذاب و پرطرفدار + راهنمای انتخاب بر اساس فرم صورت

چه مدل تاجی به فرم صورت من میاد؟

یکی از مهمترین اصولی که هنگام انتخاب تاج عروس باید به آن دقت شود تناسب فرم صورت و مدل تاج انتخابی است. چراکه هر تاجی برای فرم خاصی از صورت طراحی شده در ادامه به شما خواهیم گفت برای هر فرم صورت چه مدل تاجی بهتر است.

  • صورت گرد: برای صورت گرد تاج های بلند توصیه می شود بهتر است تاج را در قسمت بالایی سر قرار دهید تا صورت شما کشیده تر و جذاب تر نشان داده شود.
  • صورت پر و تپل: اگر صورتی تپل و پری دارید بهترین انتخاب شما می تواند تاجی با ارتفاع متوسط باشد که شکل ظاهری آن 7 مانند باشد. این نوع تاج صورت شما را لاغر تر نشان می دهد.
  • صورت کشیده: بهترین گزینه برای صورت های کشیده استفاده از تاج عروس کوتاه مانند تاج ریسه ای یا مدل تاج پرنسسی است که به راحتی می توانید با لباس های اروپایی و شیک آن را ست کنید.
  • صورت بیضی: بهترین گزینه برای صورت بیضی می تواند استفاده از تاجی باشد که در پشت سر شما نصب شود مانند تاج عروس گرد یا تاج رومی که باعث گردتر نشان دادن صورت شما می شود.
  • صورت کوچک: در صورت های کوچک استفاده از تاج بزرگ باعث کوچک تر نشان دادن صورت می شود پس بهتر است از این مدل تاج ها صرف نظر کنید. بهترین انتخاب برای شما داشتن یک تاج ظریف و پر جزئیات است که زیبایی صورت شما را دوچندان کند.

هر مدل تاج عروس برای چه رنگ مویی مناسب است؟

انواع تاج عروس را میشناسید؟ بررسی 10 مدل جذاب و پرطرفدار + راهنمای انتخاب بر اساس فرم صورت

تاج هایی که پر از ریزه کاری هستند را باید با موهای مشکی یا قهوه ای استفاده کنید چرا که طرح های روی تاج به خوبی دیده می شود. در صورت داشتن موهای مش شده یا هایلایت باید از تاج هایی که رنگ و طرح ساده ای دارند استفاده کنید و از داشتن تاجی طلایی و زیاد کار شده پرهیز کنید زیرا تاج پر نقش مانع از دیده شدن هایلایت موهای شما می شود.

تناسب تاج عروس با جواهرات عروس

رنگ تاج باید با رنگ سرویس طلای عروس هماهنگ باشد مثلا استفاده از طلای زرد تاجی طلایی و طلای سفید تاج نقره ای را می طلبد. همچنین با توجه به پیچیدگی طرح طلا از تاجی به همان اندازه کار شده استفاده کنید. اگر در جواهرات خود از مروارید یا سنگ هایی خاصی استفاده می کنید می توانید از تاجی با تزئین مروارید یا سنگ های مورد استفاده در سرویس خود استفاده نمایید. این کار علاوه بر زیبایی باعث اصیل جلوه کردن جواهرات شما نیز خواهد شد.

کلام آخر

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان در این مقاله سعی کردیم زیباترین و جدیدترین مدل های تاج عروس را به شما معرفی کرده و سپس به نکات و اصول مهم در انتخاب مدل تاج عروس پرداختیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز