بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
شناخت مهمترین مهارت های دوران نامزدی و همچنین طریقه صحیح رفتار در این دوران حساس به شما کمک میکند در دوران نامزدی بهتر عمل کنید.

دوران نامزدی باید چه کار کرد؟

در دوران نامزدی چیکار کنیم؟ در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ مهارت های دوران نامزدی چیست؟ دوران نامزدی، رفتار های دوران نامزدی و مهارت های مهم دوران نامزدی موضوع صحبت ما در این مقاله از سایت سوربان است.

دوران نامزدی من باید چیکار کنم؟ 10 مهارت مهم دوران نامزدی

اگر در حال سپری کردن دوران شیرین و البته حساس نامزدی هستید یا در شرف ورود به دوران نامزدی هستید از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا رفتار های درست، مهارت ها و در کل کاری که باید در دوران نامزدی انجام دهید را به شما آموزش دهیم.

دوران نامزدی چیست؟

قبل از بررسی وظایف هر دو طرفین در دوران نامزدی بهتر است با این دوران بیشتر آشنا شوید :

‌دوران نامزدی از بهترین و شیرین‌ترین و سازنده‌ترین ایام زندگی است که اگر در این دوران، با ظرافت و مهارت برخورد شود و به وظایف مخصوص آن عمل گردد عاملی مهم در بالندگی و استحکام دوره‌های بعدیِ زندگی است.

اهمیت دوران نامزدی

سخن عامیانه‌ای بین مردم هست که می‌گوید: «یک روز دوران نامزدی، بهتر از یک سال دوران بعد از عروسی است! » این سخن، هر چند مبالغه‌آمیز است، اما حقیقت مهمی را بیان می‌کند. واقعاً دوران نامزدی از جهت‌هایی مهمتر، شیرین‌تر، پربارتر، لذت‌بخش‌تر و سازنده‌تر از دوران پس از عروسی است؛ و می‌تواند در این دوران، شالوده و پایه‌های زندگی آینده را بنا نهاد. البته «مدت نامزدی» نباید از چند ماه تا یک سال بیشتر باشد.

در دوران نامزدی باید چه کار کنم؟

دوران نامزدی من باید چیکار کنم؟ 10 مهارت مهم دوران نامزدی

در دوران نامزدی، برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار با همسر آینده‌تان، باید به برخی از مهارت‌های اساسی زیر توجه کنید:

ارتباط برقرار کردن: باید توانایی برقراری ارتباط با همسر آینده خود را داشته باشید و برای رسیدن به این هدف، مهارت‌هایی مانند گوش دادن با تمرکز بالا و استفاده از سبک ارتباطات سالم را باید یاد بگیرید

تقویت مهارت ارتباط برقرار کردن با همسر شامل چندین قابلیت است که شما می‌توانید در زندگی روزمره خود به آن‌ها توجه کنید. در زیر، چند مورد از این قابلیت‌ها ذکر شده است که به شما کمک می‌کنند تا مهارت ارتباط برقرار کردن با همسرتان را تقویت کنید:

۱. گوش دادن با تمرکز بالا

سعی کنید هنگامی که همسرتان با شما سخن می‌گوید، به او با تمرکز بالا گوش دهید و توجه خود را به صحبت‌هایش متمرکز کنید.

۲. استفاده از سبک ارتباطات سالم

به جای اینکه به سرعت به همسرتان پاسخ دهید، سعی کنید با در نظر گرفتن حساسیت‌ها و نیازهای او، با او ارتباط برقرار کنید.

دوران نامزدی من باید چیکار کنم؟ 10 مهارت مهم دوران نامزدی

۳. تمرین در حل مسئله

سعی کنید در مسائلی که بین شما و همسرتان ایجاد شده‌اند، با هم مشورت کنید و با همکاری به یافتن راه حل مناسب مشغول شوید.

۴. حضور در موقعیت های جمعی

شرکت در اتفاقات دسته جمعی مثل مراسم عروسی، جشن تولد و مراسم خانوادگی دیگر، به شما کمک می‌کند تا با همسرتان در موقعیت‌ های مختلف ارتباط برقرار کرده و روابط خود را تقویت کنید.

۵. حل مسئله و تصمیم گیری

در آموزش دوران نامزدی، برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل بزرگ و کوچک مهم است که بتوانید از راه صحبت کردن با همسر آینده‌تان درباره آن‌ها مشورت کرده و دیدگاه‌ها و نظرات یکدیگر را بشنوید.

۶. مشاهده گر خوبی باشید

دوره نامزدی، مرحله‌ای است که در آن شخص باید مشاهده‌گر خوبی نیز باشد و تمام رفتار های نامزد خود را مورد بررسی قرار دهد. برای مثال نوع رفتار او را در سفر، هنگام خرید کردن، مقابل خانواده خود و حانواده خودش و نحوه ارتباط با شما را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به خوبی یکدیگر را بشناسید و متوجه نقاط ضعف او باشید.

دوران نامزدی من باید چیکار کنم؟ 10 مهارت مهم دوران نامزدی

۷. مدیریت خشم و تعارض

با صحبت کردن، می‌توانید اختلافات را حل کنید، اما باید به طور کامل بپذیرید که همه اختلافات قابل حل نیستند و سعی کنید خود را برای مواجهه با خشم و تعارضات تقویت کنید.

مدیریت خشم و تعارض، به عنوان یک مهارت اجتماعی، می‌تواند در کاهش اختلافات و تقویت روابط انسانی، در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما موثر باشد. در زیر چند راهکار برای مدیریت خشم و تعارض آمده است :

خودکنترلی در شرایط خشم : وقتی در یک شرایط نامطلوب قرار میگیرید احساس خشم می‌کنید، برای کنترل خودتان تلاش کنید با تکنیک های تنفسی، توجه کردن به محیط اطراف و انجرافات ذهنی

یافتن علت خشم و تعارض : با شناخت دقیق علت، می‌توانید علاوه بر اینکه مهارت خودکنترلی را در خود افزایش دهید، شناخت بیشتری نسبت به احساسات و عواطف درونی خود پیدا کنید.

بازنگری و تغییر در رفتار :  بازنگری و ایجاد تغییری در رفتار باید د ر ابتدا منشا مشکل و ریشه عصبانیت را به خوبی بشناسید. شما زمانی که محل زخم را پیدا نکنید نمی‌توانید دارو و مرحم را روی آن بگذارید.

تکنیک های آرام سازی : زندگی مشترک از روزها و اتفاقات خوب و بد تشکیل شده است به همین علت شما باید به خوبی مهارت حل مسئله و درک موقعیت را به خوبی بلد باشید شناخت این دو مهارت و تقویت خود در آن‌ها زمانی موثر خواهد بود که بتوانید تکنیک‌های آرام سازی را در مواجه با بروز خشم اجرا کنید. تکنیک‌های آرام سازی مهارت‌هایی هستند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ایجاد پرخاشگری و یا رفتارهای آسیب رسان به خود و یا دیگران جلوگیری نمایید.

تقویت مهارت خوب شنیدن : یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید تعارض ناشی از خشم را در خود کنترل کنید این است که شنونده خوبی باشید.

۸. داشتن تعامل با خانواده ها

یکی از مهمترین مهارت های دوران نامزدی داشتن تعامل درست و سازنده با خانواده خود و خانواده همسرتان است.

۹. همکاری و همفکری

برای دست یابی به رابطه سالم، سازنده و پایدار در دوران نامزدی با همسرتان باید با همکاری و همفکری یکدیگر مسائل و اختلافات موجود را حل و فصل کنید.

۱۰. نشان دادن تعهد و وفاداری

در دوران نامزدی، بسیار مهم است که تعهدتان را نسبت به همسر آینده‌تان و رابطه خود نشان دهید و با تمرین آن، وفاداری خود را به همسرتان اثبات کنید.

دوران نامزدی من باید چیکار کنم؟ 10 مهارت مهم دوران نامزدی

در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم؟

رفتار در دوران نامزدی باید بر پایه احترام، صداقت، تعامل و اعتماد ساخته شود. در این دوران باید با یکدیگر بهتر و بیشتر آشنا شوید، با هم برنامه‌ ریزی کنید، با یکدیگر صحبت کنید و به نیازها و برنامه‌های همدیگر توجه کنید.

همچنین در این دوره می‌توانید درباره موضوعاتی که برایتان مهم است، با هم بحث کنید. داشتن یک گفتگوی سازنده و مفید کمک می‌کند تا یکدیگر را بهتر بشناسید و درک کنید.

در دوران نامزدی شما این فرصت را خواهید داشت تا همسرتان را بهتر و بیشتر بشناسید به همین خاطر باید تمرکز بر شناخت عمیق واقعی از یکدیگر، برقراری ارتباط مستمر و موثر، احترام و توجه به نیازهای یکدیگر باشد.

کلام آخر

دوران نامزدی یکی از مهمترین، حساس ترین و در عین حال شیرین ترین مراجل ازدواج است در این دوران هر کدام از زوجین باید مهارت‌هایی را یادبگیرند و تحت آموزش باشند تا بتوانند بهترین رفتار را در دوران نامردی با همسر خود داشته باشند.

قطعا برای شناخت بیشتر و بهتر همسرتان باید طریقه صحیح رفتار در دوران نامزدی را بلد باشید به همین علت ما در این مقاله به این موضوع مهم پرداختیم و به شما گفتیم که مهارت های مهم دوران نامزدی کدام اند و در واقع در دوران نامزدی چه کار باید کرد و در دوران نامزدی چگونه باید رفتار کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز