بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
۱۰ رابطه غلط و اشتباه که بهتر است به ازدواج ختم نشوند را بهتر بشناسید!

روابط غلط برای ازدواج

روابط غلط و نادرست برای ازدواج به روابطی گفته میشود که یکی از طرفین یک یا چند رفتار غلط، باور غلط و یا هدف غلط دارد این روابط بهتر است به ازدواج و زندگی مشترک ختم نشوند چراکه در صورت ازدواج ضربه روحی که پس از اینگونه ازدواج ها وارد میشود بسیار سنگین است و میتواند زندگی فرد را از حالت طبیعی خارج کند پس بسیار مهم است که بدانید چه روابطی باید به ازدواج ختم شوند و کدام یک نباید.

همان طور که بارها شنیده اید پیشگیری بهتر از درمان است پس باید بدانید که آیا رابطه ای که در آن هستید با ویژگی هایی که دارد بهتر است به ازدواج ختم شود یا خیر؟ که در این مقاله از سایت سوربان ما رایج ترین روابط نامناسب برای ازدواج را بررسی می‌کنیم. با ما همراه شوید.

10 رابطه غلط برای ازدواج! این روابط به ازدواج ختم نشوند بهتر است!

کدام روابط نباید به ازدواج ختم شوند؟

۱. رابطه ای که شما در آن بیشتر عشق میورزید.

در این رابطه شما از احساس طرف مقابل خود مطمعن نیستید اما به عاشق تر شدن خود ادامه میدهید.

در برخی روابط یکی از طرفین علاقه بسیاری شدید به شریک عاطفی خود دارد در حالی که طرف دیگر احساس خاصی ندارد یا علاقه او نسبت به پاتنر خود بسیار کمتر است که باعث به وجود آمدن یک عشق ناقص شده و باید در اولین فرصت از این رابطه خارج شود.

۲. رابطه ای که در آن به پارتنر خود به چشم یک الگو یا آموزگار نگاه میکنید.

10 رابطه غلط برای ازدواج! این روابط به ازدواج ختم نشوند بهتر است!

این رابطه نیز از رابطه های غلط برای ازدواج است مانند دانشجویی که عاشق استاد خود میشود بخاطر ویژگی ها و رفتار هایی که در جایگاه استادی از خود نشان میدهد.

۳. رابطه ای که فقط به جذابیت ظاهری و اجتماعی طرف مقابل توجه شود.

یکی دیگر از روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند و بهتر است که به ازدواج ختم نشود رابطه ای است که یکی از طرفین فقط به خاطر ویژگی های ظاهری و اجتماعی طرف مقابلش با او در رابطه است و فقط این ویژگی ها را میبیند، این روابط هم جزو روابط غلط برای ازدواج است چراکه ما فقط با ویژگی ظاهری و اجتماعی فرد مقابلمان ازدواج نمیکنیم بلکه ویژگی های اخلاقی است که مسیر ازدواج را برای ما متداوم میکند.

۴. رابطه ای که یکی از طرفین برای فرار از شرایط موجود و مشکلات تن به این رابطه و ازدواج میدهد.

یکی دیگر از روابط نادرست برای ازدواج که بهتر است به ازدواج ختم نشود رابطه ای است که یکی از طرفین برای فرار از مشکلات یا شرایط بد موجود تصمیم به برقراری رابطه عاطفی و ازدواج دارد.

فرار از مشکلات و فشار خانواده، فراموشی رابطه گذشته یا به دلیل شباهت یا تضاد با فردی که قبلا با او در رابطه بوده است، از اشتباه ترین و غلط ترین دلایل برای ازدواج است.

۵. رابطه ای که میخواهید طرف مقابلتان را نجات دهید.

10 رابطه غلط برای ازدواج! این روابط به ازدواج ختم نشوند بهتر است!

از دیگر روابط غلط برای ازدواج که بهتر است به ازدواج و زندگی مشترک ختم نشود رابطه ای است که در آن یکی از طرفین میخوهد طرف مقابل را نجات دهد حال چه از شرایط بد زندگی اش یا از روی دلسوزی و ترحم به طرف مقابل باشد.

۶. رابطه ای که در آن یکی از طرفین بسیار بدبین و شکاک است.

اگر طرف مقابل شما بسیار نسبت به شما بدیین و شکاک است نباید این رابطه تبدیل به ازدواج شود پس اگر در رابطه ای هستید که طرف مقابل شما بسیار شکاک است و به شما اعتمادی ندارد به فکر درمان آن باشید در غیر این صورت بهتر است فورا از رابطه خارج شوید.

۷. رابطه ای که در آن به امید تغییر طرف مقابل خود هستید.

روابطی که بر اساس تصور تغییر در طرف مقابل شکل میگیرد یکی از اشتباه ترین رابطه هاست که متاسفانه بسیاری از آن ها به ازدواج ختم میشوند. اگر نظرات و عقاید شما برای پارتنرتان اهمیتی ندارد و مدام سعی دارد که بر اساس معیار های خودش، در شما تغییر ایجاد کند این رابطه نباید ادامه دار شود دلیل این رفتار هم معمولا این است که فرد خود را در جایگاهی بالاتر از شریک عاطفی خود میداند.

این مسئله باید دو طرفه باشد. همانطور که گفتیم گاهی ازدواج ها فقط بر اساس احساسات صورت میگیرد و نبود منطق و واقع بینی باعث میشود که بسیاری از عیوب اینچنینی در طرف مقابل دیده نشود و این روابط به ازدواج ختم شود.

10 رابطه غلط برای ازدواج! این روابط به ازدواج ختم نشوند بهتر است!

۸. رابطه ای که بر صداقت استوار نیست.

روابط بسیار زیادی قبل از ازدواج هستند که در آن، صداقتی وجود ندارد و به طور دائم در آن دروغ جریان دارد؛ این روابط اگر به ازدواج ختم شوند قطعا مشکلات بسیار بیشتری به بار می‌آورند. هریک از طرفین ممکن است به دلایل مختلفی به یک دیگر دروغ بگویند و از طریق همین دلایل خود را نیز توجیه کند.

۹. رابطه ای که در آن یکی یا هر دو طرف مسائلی را از یکدیگر پنهان میکنند.

از دیگر روابطی که نباید به ازدواج ختم شوند روابطی است که طرفین در آن چیز های مختلف زیادی از یک دیگر مخفی میکنند. این که بفهمید طرف مقابل چیزی را از شما پنهان میکند کمی سخت است اما اگر چنین چیزی در رابطه وجود دارد میتواند هشداری برای یک زندگی مشترک باشند.

۱۰. رابطه ای که در آن یکی از طرفین حمایت بیش از حد از طرف خود دارد.

در برخی روابط، یک طرف (فرقی هم ندارد مرد یا زن) بیش از حد به طرف مقابل اهمیت میدهد و دائما از همه نظر طرف مقابل را حمایت کرده و توجه بسیار بسیار زیادی را از خود نشان میدهد. شاید در ظاهر این عمل بسیار خوب باشد اما میتواند زندگی را به جدایی بکشاند از این جهت جزو روابطی قرار میگیرد که یا باید آن را حل کرد یا نباید به مرحله ازدواج برسد.

10 رابطه غلط برای ازدواج! این روابط به ازدواج ختم نشوند بهتر است!

کلام آخر

این امر کاملا طبیعی و بسیار عالی است که  هر کسی در انتخاب همسر آینده و شریک زندگی خود حساسیت بالایی داشته باشد قطعا هیچکس دلش نمیخواهد باقی عمر خود را در کنار یک شخص نامناسب و اشتباه بگذراند.

پس شناخت روابطی که نباید به ازدواج ختم شوند و به اصطلاح روابط نامناسب برای ازدواج اهمیت بالایی دارد ما در این مقاله ۱۰ مورد از مهمترین روابط غلط برای ازدواج که بهتر است این روابط به ازدواج ختم نشوند را بررسی کردیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز