بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر به دنبال راهکار هایی ساده اما موثر برای بهبود کیفیت زندگی مشترک یا رابطه عاطفی خود هستید راهکار های طلایی که در ادامه معرفی کرده ایم را به کار ببرید.

راهکار هایی برای بالا بردن کیفیت زندگی مشترک

اگر به تازگی ازدواج کردید و اصول مهم زندگی مشترک را نمیدانید یا میخواهید کیفیت زندگی مشترک خود را بالا ببرید اما راهکار های این امر را نمیدانید و دوست دارید یاد بگیرید چگونه کیفیت زندگی مشترک را بالا ببرید از شما دعوت میکنیم ادامه این مطلب از سوربان را از دست ندهید چراکه در ادامه قصد داریم راهکارهایی ساده اما بسیار موثر و کارساز برای افزایش کیفیت زندگی مشترک را به شما معرفی کنیم تا انتها همراه ما باشید.

افزایش کیفیت زندگی مشترک با 10 راهکار ساده اما بسیار موثر

راهکار هایی برای بهبود کیفیت زندگی مشترک

۱. وقت بگذارید.

وقتی در یک رابطه عاطفی با شخصی هستید یا ازدواج کردید دیگر جمله وقت ندارم بی معناست! برای رابطه‌تان وقت بگذارید وقت خالی کنید رابطه عاشقانه مانند گل میماند به همان نسبت که به این گل رسیدگی شود سبز و شاداب خواهد ماند و به همان نسبت اگر بی اعتبا به آن باشید زرد و پژمرده میشود.

۲. از لمس فیزیکی و در آغوش گرفتن غافل نشوید.

از لمس فیزیکی و در آغوش گرفتن پارتنر یا همسر خود غافل نشوید چراکه بالا رفتن اکسی توسین ناشی از این عمل سطح کورتیزول و نوراپی نفرین را به شدت پایین آورده و حس و حال طرفین را بسیار خوب میکند.

۳. توجه و احترام فراموش نشود.

افزایش کیفیت زندگی مشترک با 10 راهکار ساده اما بسیار موثر

دو رکن اساسی و مهم رابطه عاشقانه توجه و محبت است از چقد خوشگل شدی و چقدر بهت میاد تا نظرت در مورد این چیه!

همه این ها یک پیام مهم برای طرف مقابلتان دارد و آن اینکه : تو هم هستی، هم دیده میشی و هم مهمی.

۴. مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیری یعنی من نه برای خودم نه برای تو بلکه برای رابطه عاطفی ای که حاصل پیوند عاطفی من و توست مسئولیت رفتار ها و هیجانات و انتخاب ها را بر عهده میگیرم و همیشه کنار تو خواهم ماند.

۵. انتقاد بیش از حد را کنار بگذارید.

برای داشتن زندگی بهتر و بهبود روابط خود بهتر است در بعضی شرایط زبان خود را گاز بگیریم. هر چقدر بیشتر انتقاد کنید و سخت بگیرید رابطه عاشقانه شما ضرر بیشتری می‌بیند. بهتر است به جای انتقاد بیشتر تحسین کنید. افراد بیشتر دوست دارند مورد تحسین واقع شوند تا انتقاد. پس در یک رابطه بهتر است روش نقد خود را کمی تغییر دهید.

۶. از یکدیگر قدردانی و تشکر کنید.

افزایش کیفیت زندگی مشترک با 10 راهکار ساده اما بسیار موثر

به روش‌های مختلفی از یکدیگر تشکر کنیم. در یک رابطه عاشقانه روش‌های بسیار زیادی برای شگفت‌زده کردن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین ارکان یک رابطه هیجانی و با طراوت وجود سورپرایز‌ها و پرهیز از تکرار می‌باشد. برای اینکه همسرتان را سورپرایز کنید نه نیاز به هزینه و نه نیاز به اتلاف وقت می‌باشد.

حتما همسرتان علاقه‌های زیادی دارد و شما می‌توانید با شناخت آن‌ها همسرتان را هیجان زده کنید. تشکر و قدر‌دانی از همسرتان به روش‌های متفاوت می‌تواند انگیزه روابط شما را افزایش دهد و در داشتن زندگی بهتر به شما کمک کند.

۷. معذرت خواستن را فراموش نکنید.

حتی اگر کوچک‌ترین اشتباهی کردید و مقصر بودید معذرت خواهی کنید. برای بهبود روابط عاطفی این کار بسیار ارزشمند می‌باشد و روابط شما را به سرعت نجات می‌دهد. غرور در روابط زناشویی امری بسیار بی‌معنی و نادرست است. اگر باعث رنجش و ناراحتی همسرتان می‌باشید مهم ترین امر در رابطه این است که از وی معذرت خواهی کنید و وی را آرام کنید.

۸. شنونده خوبی باشید.

قبل از یادگیری هر موضوعی باید بیاموزیم به دقت و درست بتوانیم گوش دهیم! مهارت گوش دادن در زندگی و رابطه عاشقانه با همسر بسیار موضوع حائز اهمیتی می‌باشد.

صحبت برد برد با همسرتان داشته باشید. ابتدا به صحبت همسرتان گوش فرا دهید و سپس زمانی که صبحت‌های وی به پایان رسید صحبت‌های خود را آغاز کنید.

۹. به جزئیات رابطه دقت کنید.

افزایش کیفیت زندگی مشترک با 10 راهکار ساده اما بسیار موثر

اگر گاها خلق و خوی همسر یا پارتنرتان با توجه به شرایطی که خارج از فضای خانه دارد تغییر می‌کند،‌ شما هم راه بیایید، از او تعریف کنید. به او بگویید که چقدر از با او بودن لذت می‌برید و خوشحال هستید.

گاهی لازم است که حتی کوچکترین مهارتش را بزرگ کنید و بگویید که عزیزم تو در این کار بهترین هستی. به جزئیات رابطه‌‌تان دقت کنید و همه چیز را یک وظیفه ندانید، این مسائل صمیمیت رابطه عاشقانه را بیشتر و تنش‌ها را کمتر می‌کند. یادتان باشد همسر شما هم مانند شما شرایط مختلفی را تجربه می‌کند و حق دارد گاهی از کوره در رود.

۱۰. حمایتگر باشید.

شاید ندانید، اما مهم است که به همسر خود بفهمانید که از او حمایت می‌کنید ، حمایت کلامی و اشارات غیر کلامی در رابطه به همسرتان حس امنیت می‌بخشد که منجر به پایه‌ریزی اعتماد و صمیمیت می‌شود.

حمایت دلسوزانه زوجین نسبت به شخصیت و ارزش‌های یکدیگر موجب بهبود کیفیت رابطه آنها می‌گردد.

افزایش کیفیت زندگی مشترک با 10 راهکار ساده اما بسیار موثر

کلام آخر

فراموش نکنید که تلاش هایی که شما در راستای بهبود کیفیت رابطه عاشقانه و زندگی مشترکتان انجام میدهید فقط برای بالابردن کیفیت زندگی مشترک تان نیست بلکه شما دارید برای شادی و آرامش خود حرکت میکنید.

هرچقدر رابطه عاطفی یا زندگی مشترک شما با کیفیت تر و همسر شما شاد تر باشد شما نیز زندگی بهتر و آرام تری را تجربه خواهید کرد در این مطلب به راهکار هایی برای بالا بردن کیفیت زندگی مشترک اشاره شد با بکار گیری این راهکار های ساده شما یک رابطه عاطفی بهتر، سالم تر و شاداب تری خواهید داشت که در این رابطه هم شما و هم پارتنرتان احساس بهتری خواهید داشت.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز