بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ازدواج های پر ریسک کدام ازدواج ها هستند؟

ازدواج های ریسکی و پر خطر بر خلاف تصور عموم که شاید ازدواج ها را اغلب موفق و درست میدانند، وجود دارند و کم هم نیستند! اطلاع از ازدواج های پر ریسک مسئله مهمی است که باید اطلاع کافی از آن داشته باشید شما به عنوان یک جوان مجرد باید ازدواج های پر ریسک را بشناسید و حتی الامکان از این ازدواج ها دوری کنید.

ازدواج موفق سلامت روان و کیفیت زندگی شما را بالا میبرد  و زمینه تکامل مادی و معنوی افراد خانواده را نیز فراهم می سازد اما ازدواج های ناموفق باعث ایجاد بسیاری از مشکلات روحی و روانی، ناامیدی، سرخوردگی و دلسردی و... در زندگی می شود.

ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان 11 دسته ازدواج پر ریسک و پر خطر را معرفی میکنیم این ازدواج ها ریسک بالایی دارند و احتمال شکست این ازدواج ها بسیار بالاست.

11 ازدواج ریسکی و پرخطر که ممکن است به طلاق منجر شوند!

11 دسته ازدواج پر ریسک و پر خطر که باید بشناسید

۱. ازدواج هایی که قبل از ۲۵ سالگی آقایان و قبل از ۲۳ سالگی خانم ها انجام میشود.

با توجه به عدم ثبات معیارهای انتخاب همسر در اثر عدم شناخت فردی و شرایط پیرامون عدم استقلال فکری و مالی، ضعف در تصمیم گیری، انتخاب های احساسی و عدم شناخت کافی از جنس مخالف این دسته از ازدواج ها یکی از پر ریسک ترین نوع ازدواج ها به شمار میرود و افرادی که در این رده سنی تصمیم به ازدواج در پی مراحل آشنایی دارند، لازم است که آموزشهای لازم را در جهت ارتباط و شناخت صحیح کسب کنند و با مشاوره و راهنمایی خانواده ها نسبت به ازدواج اقدام کنند.

۲. ازدواج های تحمیلی

ازدواج هایی که از سوی خانواده ها یا بر اساس رسم و رسومات به هر دو طرف یا یک طرف تحميل ميشود و بعضاً ازدواج های فامیلی هستند علاوه بر اینکه درصد شکست در این ازدواج ها زیاد است میتواند باعث گسترش خیانت های عاطفی و... زوجین نسبت به یکدیگر و همچنین باعث سرخوردگی و ضعف در استقلال فکری و تصمیم گیری افراد شود.

۳. ازدواج هایی که به واسطه ظاهر و موقعیت اجتماعی طرفین صورت میگیرد.

اگرچه انسان جذب زیبایی ها میشود و نمیتواند نسبت به ظواهر بی اهمیت باشد، اما از آنجایی که ظاهر در گذر زمان عادی میشود و بعد از سایر خصوصیات که اکثراً باطنی هستند نمود پیدا میکند.

توصیه میشود که زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد ملاک انتخاب همسر باشد نه تنها دلیل انتخاب!

11 ازدواج ریسکی و پرخطر که ممکن است به طلاق منجر شوند!

۴. ازدواج هایی که در آن زن نسبت به مرد برتری دارد.

مسئله این نیست که خانم ها ظرفیت برتری نسبت به آقایان را ندارند، بلکه مشکل این است که یکی از دلایل درونی خانم‌ها جهت ازدواج، نیاز به یک تکیه گاه قوی است. پس در ازدواج شایسته است که مرد در چند عامل برتری داشته باشد.

۵. ازدواج های راه دور

شناخت صحیح یکی از ارکان‌های اصلی انتخاب شایسته همسر است. در مواردی که دو طرف نسبت به یکدیگر در فاصله مکانی دوری قرار گرفته اند و بخش اعظم ارتباط به وسیله اینترنت تلفن و یا پیامک صورت میگیرد، سطح شناخت افراد جهت اتخاذ مهمترین تصمیم زندگیشان نمیتواند قابل اکتفا باشد.

پس حتی المقدور حتی با توجه به شرایط سخت دوری راه  در صورتی که دو طرف میل به شناخت و ازدواج دارند لازم است این ارتباط حتما با اطلاع خانواده ها همراه باشد و شرایط به گونه ای باشد که دو طرف بعد از هر ۱۰ دفعه مکالمه تلفنی یک دیدار حضوری داشته باشند.

۶. ازدواج هایی که دو خانواده دارای دو فرهنگ مختلف هستند.

خانواده مهم ترین نقش را در تربیت فرد دارد اختلافات خانوادگی زمانی بیشتر میشود که دو خانواده آداب و رسوم و فرهنگ های مختلفی داشته باشند معمولا این اختلافات شامل: اختلاف بر سر مهریه، اختلاف بر سر مراسم، اختلاف در زمینه دخالت‌های خانوادگی و اختلاف سلیقه هست.

لذا فشار روحی و استرس زیادتری به طرفین وارد میشود حتی المقدور بهتر است که وصال با خانواده ای هم فرهنگ صورت گیرد.

11 ازدواج ریسکی و پرخطر که ممکن است به طلاق منجر شوند!

۷. ازدواج های اینترنتی

در این دوران ازدواج های اینترنتی رو به افزایش است و متاسفانه باعث افزایش آمار طلاق نیز شده است. شناخت اینترنتی نمیتواند به هیچ وجه شناختی صحیح باشه و به واسطه تایپ و درج كلمات به سطح مناسبی از شناخت نسبت به فرد مقابل برسیم درصد ریسک در ازدواج های اینترنتی بسیار بالاست.

۸. ازدواج با مرد سن بالا

اختلاف سنی زیاد در ازدواج پیامدهای متفاوتی در زندگی آینده افراد به همراه خواهد داشت. برخی خانم ها به دلایل مختلفی مانند حمایت عاطفی و مالی بیشتر و... تمایل به ازدواج با آقایان مسن دارند اما ازدواج با مرد سن بالا زندگی مشترک را با چالش هایی روبرو می کند.

تفاوت سن باعث می شود علایق و لذت های شما با همسرتان تفاوت داشته باشد، به دلیل تجربه بیشتر مرد، کنترل بیشتر امور به دست او بیفتد، مرد به پیری، بیماری و مرگ نزدیک می شود، توان جنسی او کاهش می یابد، نگاه های تعجب آمیز، غیبت و گمانه زنی کیفیت سلامت روانتان را کاهش می دهند و برخی مشکلات دیگر که ممکن است این ازدواج را چر ریسک نماید.

۹. ازدواج با زن سن بالا

برای آقایان ازدواج با دختر هم سن خود و یا چند سال کوچکتر توصیه می شود اما برخی آقایان برای رهایی از دغدغه های اقتصادی بعد از ازدواج به دنبال زن هایی با موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوب هستند و به خاطر همین از اختلاف سنی چشم پوشی می کنند تا مسئولیت کمتری را متحمل شوند و یک حامی داشته باشند.

معمولا زن ها زودتر به بلوغ عقلی و رفتاری می رسند و سریع تر از مرد ها از لحاظ فیزیکی و ظاهری فرسوده می شوند، به همین خاطر زن از دنیای مهیج و پر نشاط جوانی فاصله گرفته اما پسر هنوز در دنیای ماجراجو و خلق و خوی جوانی خود قرار دارد، در این مرحله معمولا زوجین دچار سردی ، بی میلی و عدم رضایت از همدیگر می شوند و طلاق عاطفی بین این زوجین بیشتر دیده می شود.

11 ازدواج ریسکی و پرخطر که ممکن است به طلاق منجر شوند!

۱۰. ازدواج به دلیل فرار از شرایط خانه پدری

یکی از انگیزه های ازدواج برای بسیاری ازجوانان دور شدن از محدودیت های خانواده و رسیدن به آزادی و فرار از خانه است. محیط مسموم خانواده ، تنش و استرس در میان اعضای خانواده، بحث و جدل میان والدین، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در میان پدر یا مادر، بی توجهی والدین به فرزندان، بی بند و باری والدین، خشونت زیاد والدین و رفتارهای سوء جنسی و جسمی از دلایل ازدواج برای رهایی از خانه پدری هستند. فرار از خانه و ازدواج به این دلیل تنها باعث افزایش مشکلات می شود و هیچ تضمینی برای خوشبختی و راحتی بیشتر پس از ازدواج وجود ندارد.

۱۱. ازدواج به دلیل ترمیم شکست عشقی قبلیتان

فراموش کردن رابطه قبلی و عشق گذشته دردناک و سخت است. برخی افراد برای فراموش کردن رابطه و عشق قبلی خود وارد رابطه دیگری شده و ازدواج می کنند. اگر هنوز به رابطه قبلی تان فکر می کنید و  به طور کامل آدم قبلی زندگی تان را فراموش نکردید، مجرد بمانید زیرا اینگونه به احساس خودتان و هم به طرف مقابل تان خیانت خواهید کرد.

کلام آخر

ازدواج و انتخاب شریک زندگی حساس ترین تصمیم در زندگی افراد است خیلی از ازدواج ها با شکست مواجه میشوند ازدواج های پر ریسک و پر خطر درصد شکست بالاتری دارند اما در صورتی که به برخی نشانه ها توجه کنید و ازدواج های ریسکی و پر خطر را بشناسید میتوانید تصمیم درست تری بگیرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز