بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای خرید مسواک برقی: نکات مهم پیش از خرید مسواک برقی بزرگسال و کودک

کسانی که می خواهند بیشترین بهره را از روتین بهداشت دهان و دندان خود ببرند می توانند با خرید مسواک برقی از نتیجه بهتر و لبخند زیباتری بهره‌مند شوند. اما امروزه با وجود به تعداد زیادی از مسواک‌های برقی در بازار، خرید مسواک برقی مناسب برای شما ممکن است گیج کننده و چالش برانگیز باشد به همین خاطر با توجه به اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله شما را برای خرید مسواک برقی مناسب راهنمایی کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای خود و فرزندان خود داشته باشید.

انواع مسواک برقی:

به طور کلی دو نوع مسواک برقی در بازار موجود است:

  • مسواک برقی با حرکات نوسانی
  • مسواک برقی صوتی

هر کدام از این دو نوع، مزایا و رویکردهای متفاوتی را ارائه می دهند به طور مثال مسواک برقی با حرکات نوسانی نسبت به سایر مسواک‌های برقی دیگر رایج‌تر اند آنها دارای یک سرگرد پر از مو هستند که می چرخند و به سمت جلو و عقب می روند تا عملکرد پاکیزگی دهان و دندان را سریع‌تر و با نتیجه‌ی بهتری ارائه دهند این حرکات به مسواک برقی شما این اجازه را می دهد که نسبت به مسواک دستی پلاک و باکتری بیشتری را از بین ببرد البته عملکرد مسواک برقی به مدل و سرعت آنها هم بستگی دارد. از طرفی دیگر مسواک برقی صوتی دارای یک سر کوچک و پر از مو است که به سرعت می لرزند و دندان‌های شما را تمیز می کنند آنها از ارتعاش با فرکانس بالا برای از بین بردن پلاک و باکتری روی دندان‌های شما استفاده می کنند و نسبت به مدل‌های نوسانی پاکیزگی بیشتری را برای سلامت و بهداشت دهان و دندانتان ارائه می دهند.

چگونه یک مسواک برقی مناسب را انتخاب کنید؟

قبل از خرید مسواک برقی باید آنها را بر اساس چندین معیار مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانید با توجه به نیازتان مسواک برقی مناسب را خریداری کنید.

از سربرسی استفاده کنید که دارای موهای نرم است:

ADA تاکید می کند تا از مسواک برقی با موهای نرم استفاده کنید چرا که موهای سفت برس می تواند به مینای دندان، سطوح ریشه و خط لثه آسیب وارد کند مسواک برقی به دلیل سرعت نوسان یا ارتعاش زیاد در صورت عدم استفاده از تکنیک درست هنگام مسواک زدن می تواند زمینه را برای فرسایش لثه‌های شما فراهم کند.

 نوع حرکت مسواک برقی خود را ( نوسانی یا صوتی) انتخاب کنید:

همانطور که قبلا اشاره کردیم دو نوع مسواک برقی با حرکات نوسانی و صوتی وجود دارد که مسواک‌های نوسانی از محبوبیت بیشتری برخوردارند آنها دارای سر و موی گرد هستند که به عقب و جلو حرکت می کنند میزان چرخش و نوسان مسواک برقی بستگی به نوع و مدلی دارد که آن را انتخاب می کنید برای خرید مسواک برقی با حرکات نوسانی به دنبال مدلی باشید که حداقل سرعت چرخش 3000 دور در دقیقه را به شما ارائه دهد و اگر از مسواک‌های برقی صوتی استفاده می کنید این مدل‌ها دارای سرکوچک هستند که به سرعت می لرزند مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید مسواک برقی صوتی باید به آن توجه کنید تعداد ارتعاشات در دقیقه است برای اینکه بتوان آن را به عنوان یک مسواک برقی صوتی طبقه بندی کرد باید سرعت ارتعاشات حداقل 50000 باشد.

برخی از افراد مسواک برقی با حرکات نوسانی را برای تمیز کردن دندان‌های خود ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر به دنبال خرید مسواک برقی با ارتعاشات تمیز کننده عمیق هستند این مورد بستگی به ترجیحات شخصی دارد و هر کدام از آنها می توانند شما را به نتیجه مورد نیاز برسانند.

سر و دسته مسواک برقی از اندازه مناسبی برخوردار باشد:

مسواکی که خیلی بزرگ باشد به درستی در دهان شما قرار نمی گیرد و نمی تواند ذرات مواد غذایی را که در طول روز بر روی سطح دندان جمع شده‌اند را پاکیزه کند. از طرفی دیگر اگر سر مسواک برقی خیلی کوچک باشد پوشش مناسبی را به شما ارائه نمی دهد بنابراین نمی توانید به طور کامل از مزایای مسواک برقی بهره‌مند شوید. افراد مختلف هنگام خرید مسواک برقی در مورد اندازه آن ترجیحات متفاوتی دارند اما به طور کلی انجمن دندانپزشکی امریکا یعنی ADA توصیه می کند که از سر مسواک‌هایی استفاده کنید که عرض آن بیشتر از 0.5 اینچ و طول آن 1 اینچ نباشد.

راهنمای خرید مسواک برقی: نکات مهم پیش از خرید مسواک برقی بزرگسال و کودک

دسته مسواک شما باید به اندازه‌ای باشد که شما به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید چرا که انتخاب اندازه مناسب به شما این امکان را می دهد که به هر سطح از دندان‌های خود برسد و آنها را از شر هر گونه آلودگی خلاص کنید بنابراین هنگام خرید مسواک برقی ضمن در نظرگرفتن اندازه سر مسواک، اندازه دسته مسواک برقی را هم مدنظر قرار دهید.

  • دارای مهر پذیرشADA باشد:

مهر پذیرش ADA تاییدیه انجمن دندانپزشکی امریکا است که تضمین می کند یک محصول از استانداردهای خاصی برای ایمنی و اثربخشی برخوردار است.

  • دارای تایمر داخلی باشد:

قبل از خرید مسواک برقی باید بدانید که برخی از مسواک‌های برقی دارای تایمر هستند این ویژگی به شما این اطمینان را می دهد که بر اساس زمان توصیه شده توسط ADA یعنی به مدت 2 دقیقه دندان‌هایتان را مسواک بزنید این کار به سلامت دهان و دندانتان کمک می کند برخی از مسواک‌های برقی دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای هستند. آنها به شما می گویند که چه زمانی باید محل مسواک زدن خود را تغییر دهید و به سراغ دندان‌های دیگر بروید با این کار شما می توانید زمان صرف شده برای هر بخش از دهان خود را پیگیری کنید این ویژگی بی نظیر به شما کمک می کند تا تمامی نواحی دهان و دندانتان را تمیز کنید.

  • از سنسور فشار بهره‌مند باشد:

فشار بیش از حد می تواند منجر به تحلیل لثه و فرسایش مینای دندان شود که در نهایت می تواند زمینه را برای حساسیت دندان و سایر مشکلات دندانی ایجاد کند برای جلوگیری از این امر برخی از مسواک‌های برقی دارای سنسور فشار هستند که اگر بیش از حد فشار وارد کنید به شما هشدار می دهد بنابراین هنگام خرید مسواک برقی این نکته را فراموش نکنید تا بتوانید با استفاده از این مزیت، زیبایی و سلامت را برای دندان‌هایتان فراهم کنید.

  • از تنظیمات مختلفی برخوردار باشد:

تنظیمات مختلف از قبیل حالت تمیز کردن روزانه، حالت حساس و حالت سفید کردن برخوردار باشد داشتن تنظیمات مختلف، مسواک شما را تبدیل به یک محصول همه کاره می کند تا شما با توجه به نیازی که دارید بتوانید تنظیمات مسواک برقی خود را تغییر دهید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

نکاتی برای انتخاب مسواک برقی کودک

فقط بزرگسالان نیستند که می توانند از قدرت تمیزکنندگی مسواک برقی بهره‌مند شوند مسواک برقی کودک هم می تواند به فرزندان شما کمک کند تا به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند. هنگامی که می خواهید برای فرزند خود مسواک برقی خریداری کنید توصیه می شود که در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مراقبت و بهداشت دهان و دندان فرزند خود بگیرید اما به طور کلی قبل از خرید مسواک برقی کودک باید به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب یک مسواک با سر مناسب به طوری که به راحتی داخل دهان کودک قرار بگیرد و به تمام دندان‌های او برسد.
  • اندازه دسته مسواک برقی کودک به گونه‌ای باشد که به راحتی داخل دست کودک قرار بگیرد بدون اینکه از دستشان بلغزد.
  • خرید مسواک برقی با طرح شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک تا انگیزه‌ی آنها را برای مسواک زدن افزایش دهد.
  • انتخاب مسواک برقی با سنسور فشار تا از ایجاد آسیب جلوگیری کند.
  • قبل از خرید مسواک برقی کودک اطمینان حاصل کنیدکه آن از یک تایمر برخوردار است تا مدت زمان مسواک زدن را به فرزند شما هشدار دهد.

در نتیجه:

نیازهای بهداشت دهان و دندان هر فرد متفاوت است اما انتخاب مسواک مناسب می تواند به بهبود تجربه‌ی مراقبت از دندان و دهان شما کمک کند اما قبل از خرید مسواک برقی باید با یکسری نکات و اصول آشنا شوید که ما در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم پیش از خرید مسواک برقی آشنا کنیم چراکه یک مسواک با کیفیت هسته اصلی یک روتین مراقبت روزانه خوب از دندان و دهان است تا دندان‌ها و لثه‌های شما در دراز مدت سالم بمانند اما از آنجایی که نیاز و ترجیحات افراد متفاوت است همه مسواک‌ها مثل هم نیستند و هر کسی باید با توجه به بهداشت و نیازی که دارد مسواک مناسب خود را انتخاب کند به طور کلی توصیه می گردد قبل از خرید مسواک برقی برای انتخاب محصول مناسب میتوانید با مشاورین فروشگاه اینترنتی لیلیپوت در این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای سلامت دندان و دهان خود داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز