بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
داشتن یک همراه، یاور و به طور کلی یک شریک زندگی خوب می تواند تضمین کننده خوشبختی فرد در تمام طول زندگی شود اما یک شریک زندگی عالی و مناسب چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟!

شاخصه های یک شریک زندگی ایده‌آل

خب هر شخصی از یک سنی به بعد به دنبال شریک عاطفی برای خود میگردد. با یکی ارتباط میگیرد و حالا بنا به خلقیات و معیارهایی که هر دو طرف دارند ممکن است در کنار یکدیگر بمانند و یا بعد از مدتی راهشان را هم جدا کنند و از یکدیگر جدا شوند.

احتمالا شما هم وقتی با کسی آشنا میشوید یک لیست بلند بالا برای خود در نظر میگیرید به عنوان معیارهای یک همسر عالی که خب شاید این لیست شما شامل مواردی مانند "منو میتونه بخندونه"، یا اینکه "از عهده روابط زناشویی به خوبی بر بیاد"، و شاید هم "من رو تو تنگنا قرار نده" و ... باشد.

اما بی شک وقتی شما به یک رابطه طولانی مدت و ازدواج منطقی فکر کنید، قطعا معیار های عمیق تر و عقلانی تری باید داشته باشید! احتمالا برایتان سوال شده که چه مواردی؟ که خب باید بگوییم کافی است تا با ادامه این مطلب از سوربان با ما همراه شوید، تا همه چیز را در قالب روانشناسی به شما بگوییم! در ادامه معیارهای مهمی که یک پارتنر خوب باید داشته باشد تا شما اطمینان حاصل کنید که یک شریک زندگی عالی است را از نظر روانشناسی برای شما شرح داده ایم.

اگه خواستگارت، نامزدت یا پارتنرت این 10 ویژگی رو نداشت قیدشو بزن بره!

معیارهای مهمی که شریک زندگی آینده‌ت باید داشته باشه

۱. بنیان قوی داشته باشد برای خود و اهدافش تلاش کند.

در مورد ظاهر و باطن انسان ها، قوی بودن به معنای داشتن ملات و آجر سفت و سخت نیست! بلکه داشتن ریشه های قدرتمند عاطفی، جسمانی، مالی و اجتماعی و هدفمند بودن است که اهمیت دارد. البته لازم است خاطرنشان کنیم که مورد گفته شده ربطی به این ندارد که شما فکر کنید فرد حتما باید مشهور و ثروتمند و دارای سیکس پک و از هر نظر موفق باشد! بلکه منظور ما بر این است که باید فرد به شکل فعالانه در ابعاد مختلف زندگی خود در تکاپو و تلاش برای پیشرفت و موفقیت باشد!

در واقع این ابعاد نه تنها به نفع شریک زندگی‌تان است، بلکه شما هم میتونید از این موارد بهره ببرید. حقیقت این است که در رابطه بودن با شخصی که برای حال خوب خود ، سلامتی و پیشرفت خود در ابعاد گوناگون مسئولانه رفتار و به طور جدی تلاش میکند، بدین معناست که دیگر نیازی نیست شما برای او تلاش کنید و به او اعتماد به نفس و امنیت و احساس خود ارزشی را یاد دهید!

۲. اهل گفت و گو و صحبت باشد.

در واقع شما میتوانید با گفت و گو و صحبت خیلی از مسائل و مشکلات را حل کنید از طرفی هم گاهی شنیدن جمله "دوستت دارم" اهمیت بسیار بالایی دارد و قرار نیست همیشه همه چیز با رفتار باشد، گاهی باید مستقیما با کلام و حرف باشد! اگر از دیدگاه دیگری بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که خب مهم است فرد بتواند خودش را برای شما ابراز کند، اما از طرفی هم اهمیت دارد که بتواند به نگرانی ها و نیاز های شما هم توجه نشان دهد و این گفتمان دائما یک طرفه نباشد. در واقع به اشتراک گذاشتن مستقیم احساسات و نیاز ها باعث تقویت و بهتر شدن رابطه دو نفره خواهد شد و صمیمیت را نیز بیشتر خواهد کرد.

بهتر است بگوییم افرادی که گفتگو و صحبت کردن را بلد هستند زندگی را برای اطرافیان خود راحت تر میکنند. در این صورت دیگر لازم نیست با آنها بازی 20 سوالی راه بندازند تا بتوانند کشف کنند که چه چیزی میخواهند!

۳. وجه مشترک زیادی باهم داشته باشید!

اگه خواستگارت، نامزدت یا پارتنرت این 10 ویژگی رو نداشت قیدشو بزن بره!

اصلا امکان ندارد در این دنیا زوجی پیدا شود که 100 درصد سر همه چیز با هم تفاهم و توافق داشته باشند. اصلا به نظرم اگر این چنین باشد زندگی کسل کننده شده و همه چیز یکنواخت خواهد شد! اما اینکه وجه اشتراک های بسیاری داشته باشید و از آنها بهره ببرید خیلی میتواند جذاب باشد. از تصمیم گرفتن برای بچه دار شدن گرفته تا اینکه تعداد بچه ها چندتا باشد و به امور خیریه چقدر کمک کنید و خیلی موارد دیگر. اینهاست که زندگی را ارزشمند و شایسته زیستن میکند.

دو طرف میتوانند تنها تا حدودی بر روی ابعاد زندگی یکدیگر اثر گذار باشند و آنچه که مشخص است این است که اگر از همان ابتدا زوج با همدیگر ارزش های شناخته شده شبیه به هم داشته باشند، واقعا زندگی میتوانند راحت تر و بی دردسر تر بگذرد! همچنین با دعوا و بحث کمتر!

۴. حفظ حرمت ها و احترام حتی موقع بحث و جدل و دعوا

همه ما نیاز به احترام داریم. اما این به این معنا نیست که انتظار داشته باشیم شریک عاطفی‌مان بیشتر از خودش، به ما احترام بگذارد! از طرفی هم این موضوع را در ذهن داشته باشید که شریک عاطفی شما باید عقاید و ارزش و احساسات شما را در نظر بگیرد و حواسش باشد و در واقع طبق آنها رفتار کند. این موضوع خیلی مهم است که فرد به مرزهای شخصیتی شما احترام بگذارد.

واقعیت این است که هر دو طرف باید توافق کنند و حواسشان باشد که در مواقعی که ناامید هستند و یا اینکه احساس شان آسیب دیده و ناراحت اند، از مرز های همدیگر رد نشده و حرمت ها و احترام را زیر پا نگذارند.

۶. به قول و قرارهای خود متعهد باشد.

اگه خواستگارت، نامزدت یا پارتنرت این 10 ویژگی رو نداشت قیدشو بزن بره!

فردی که نسبت به قول و قرارهای خود در زمینه های مختلف متعهد باشد می تواند به قول و قرارهایی که با شما گذاشته است نیز پایبند باشد و برعکس آن نیز امکانپذیر است. اگر طرف مقابل شما مدام به دیگران بدقولی می کند، چک های عقب افتاده دارد، سر موقع در محل کارش حضور پیدا نمی کند و به طور کلی به تعهدات خود بی اهمیت است نمی تواند فرد مناسبی برای زندگی با شما باشد.

۷. به رابطه دو جانبه اعتقاد داشته باشد

فردی که مناسب زندگی مشترک باشد به رابطه دو جانبه اعتقاد دارد. او مدام بر مرد بودن یا زن بودن خود تاکید نمی کند، مرد مناسب زندگی مشترک این اعتقاد را ندارد که مرد باید حرف اول و آخر را بزند و زنی که مناسب زندگی مشترک باشد این اعتقاد را ندارد که مرد تحت هر شرایطی باید خود را به آب و آتش بزند تا نیازهای مالی همسرش را برطرف کند، مرد و زن مناسب زندگی مشترک معتقدند که همه چیز در زندگی مشترک دو جانبه است و این که یک نفر فدای دیگری شود را نمی پذیرند، آن ها به اهداف و تلاش مشترک معتقدند و به نیازهای یکدیگر اهمیت می دهند.

۸. به استقلال و حریم خصوصی شما احترام می گذارد

اینکه شما با شروع یک رابطه عاطفی و زندگی مشترکت صمیم می گیرید که در همه زمینه ها با یکدیگر مشترک باشید و مسیر مشترکی را طی کنید کاملا درست است اما شروع زندگی مشترک به این معنی نیست که فرد دیگر حق این را ندارد که حریم خصوصی اش حفظ شود. افراد به استقلال نیاز دارند و کنترل شدن بیش از حد توسط همسر، خانواده یا هر کسی دیگر برای هیچکس خوشایند نیست. فردی که مدام شما را چک می کند، به احساس نیاز شما به استقلالتان اهمیت نمی دهد و معتقد است که شما هیچگونه رابطه ای خارج از رابطه زناشویی خود و با دوستان خود نمی توانید داشته باشید نمی تواند گزینه مناسبی برای ازدواج باشد.

۹. رفتارهای وابسته از خود بروز نمی دهد.

اگه خواستگارت، نامزدت یا پارتنرت این 10 ویژگی رو نداشت قیدشو بزن بره!

شاید در برخورد اول فردی که به شدت به شما ابراز وابستگی می کند احساس امنیت و عشق و دوست داشتن را در شما ایجاد کند و احساس کنید که فردی را پیدا کرده اید که عاشقانه شما را می پرستد اما فردی که به صورتی رفتار می کند که انگار وابستگی شدیدی به شما دارد، مدام از این حرف می زند که در صورت نبود شما می میرد و خودکشی می کند و به طور کلی فردی که دارای شخصیت ضعیفی است و توان زندگی مستقل و بحران مدیریت را ندارد نمی تواند فرد مناسبی برای زندگی مشترک باشد.

۱۰. به علایق شما اهمیت می دهد

هر چقدر هم که شما به یکدیگر شبیه باشید در هر حال ممکن است در برخی از زمینه ها علایق و سلایق متفاوتی داشته باشید. فردی که مناسب زندگی مشترک با شما باشد به علایق شما احترام می گذارد و هیچگاه سعی نمی کند نظر خودش را به شما تحمیل کند، او معنی تفاوت و احترام به تفاوت های فردی را خوب می فهمد و تمام تلاشش را برای اهمیت دادن به علایق شما به کار می گیرد.

کلام آخر

یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک پیدا کردن همسر خوب و مناسب است، این مسئله دغدغه بسیاری از جوانان می باشد، در این مقاله سعی کردیم مهمترین ویژگی ها و فاکتور های یک شریک زندگی خوب و ایده آل را برشماریم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز